Followers

Thursday, December 19, 2013

Santa Esmeralda - You're My Everything Lyrics

You're my everything
The sun that shines above you
Makes the bluebirds sing
The stars that twinkle way up in the sky
Tell me I'm in love

When I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head is in a spin
Deep within, I'm in love

You're my everything
And nothing really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and a day I'm need you close to me
You're my everything
You never have to worry, never fear, for I am near

For my everything
I live up on the land and see the sky above
I swim within her ocean sweet and warm
There's no storm, my love

You're my everything no nothing really matters
But the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes,
You're my everything
Forever and a day I'm need you close to near
You're my everything
You never have to worry, never fear, for I am near

When I hold you tight
There's nothing that can harm you in the lonely night
I'll come to you and keep you save and warm
Yet so strong, my love

When I kiss you lips
I feel the rolling thunder to my fingertips
And all the while my head is in a spin
Deep within
I'm in love


Tuesday, October 29, 2013

The Carpenters - I Need To Be In Love

The hardest thing I've ever done is keep believing
There's someone in this crazy world for me
The way that people come and go through temporary lives
My chance could come and I might never know

I used to say, "No promises, let's keep it simple"
But freedom only helps you say goodbye
It took a while for me to learn that nothin' comes for free
The price I've paid is high enough for me

I know I need to be in love
I know I've wasted too much time
I know I ask perfection of a quite imperfect world
And fool enough to think that's what I'll find

So here I am with pockets full of good intentions
But none of them will comfort me, tonight
I'm wide awake at four a.m. without a friend in sight
I'm hangin' on a hope but I'm alright

I know I need to be in love
I know I've wasted too much time
I know I ask perfection of a quite imperfect world
And fool enough to think that's what I'll find

I know I need to be in love
I know I've wasted too much time
I know I ask perfection of a quite imperfect world
And fool enough to think that's what I'll find

Wednesday, September 25, 2013

James Morrison - Love Is Hard

I see lovers in the streets
Walking without a care
They wear it out loud
Like theres something in the air
Oh well, I dont care

Theyre treading lightly
No, they dont sink in
Theres no tracks to follow
They dont care where theyre going

And if theyre lucky, yeah
Theyll, theyll get to see
And if theyre really, really lucky
Theyll get to feel

And it kicks so hard, it breaks your bones
Cuts so deep, it hits your soul
Tears your skin, and makes your blood flow
Its better that you know that love is hard

Love takes hostages
And gives them pain
Gives someone the power
To hurt you again and again
Oh, but they dont care

Oh, and if theyre lucky, yeah
Theyll, theyll get to see
And if theyre really, really lucky
Theyll, theyll get to feel

And if theyre, theyre truly blessed
Then theyll get to believe
And if youre damned
Youll never let yourself be deceived

And it kicks so hard, it breaks your bones
Cuts so deep, it hits your soul
Tears your skin, and makes your blood flow
Its better that we know that love is hard

It kicks so hard, it breaks your bones
Cuts so deep, it hits your soul
Tears your skin, and makes your blood flow
Its better that we know

It kicks so hard, it breaks your bones
It cuts so deep, it hits your soul
Tears your skin, and makes your blood flow
Its better that we know that love is hard
Love is hard, love is hard
If it was easy it wouldnt mean nothing, no

Wednesday, August 28, 2013

Pencuri : Mark Adam

Jangan tinggalkan auramu
Di sekelilingku
Ia membuat aku termimpi
Mimpikan kita
Jangan biarkan wangianmu
Mohon memahami
Ia melekat di hidung
Yang memenuhi
Di setiap sudut mindaku

Kan ku curi hatimu
Menyamun senyummu
Kan ku culik cintamu
Macam ku larikan lirikmu
Kau tak perasan aku suka mu
Dari dulu lagi
Kau simpan hatiku
Dari darjah satu (darjah satu)

Jangan senyum bila di depanku
Fokusku tergendala
Kau memaksa aku menutup mata
Tak sempat tutup telinga
Bila kau tertawa



Kan ku kembalinya padamu nanti
Bila kita berjanji
Tuk sehidup semati
Kan ku curi hatimu
Menyamun senyum mu
Kan ku culik cintamu
Macam ku larikan lirikmu



Kau tak perasan aku suka mu
Dari dulu lagi
Kau simpan hatiku
Dari darjah satu (darjah satu)
Dari darjah satu
Aku suka kamu

Tuesday, August 20, 2013

R4BIA - Kempen solidariti global mengecam kudeta Mesir



Simbol 4 (arab : ربيعة) - melambangkan Medan Rabiatul Adawiyah, medan terbesar pro demokrasi berkumpul berdemonstrasi dan juga merupakan tempat peristiwa pembunuhan beramai-ramai oleh kudeta Mesir. 

Ini adalah kempen solidariti global bagi mengecam kudeta Mesir.

Wednesday, July 24, 2013

Epilog Seorang Manusia by Fitri Clique


kadang kala kita diguna 
demi kepentingan mereka..
kadangkala kita rasa terhina,
rasa kerdilnya di dunia,
rasa bersendirian..


biarkan kita rasa susah, 

jangan biar kita susahkan mereka,
terbitkan keikhlasan hati,
walau kita tak pernah di hargai..


kehidupan di ibarat roda 

yang berputar-putar 
mencari destinasi..


oh langit..

tak selalu cerah, 
tak selalu mendung
senyumlah sentiasa,
jangan sedih ..


ada yang rasa diri hebat,

jalan dongak ke langit ..
pandangan senua orang salah,
dia saja yang betul ..


megah berkata-kata, 

namun kosong bicara ..

اَسْتَغْفِرُ اَللّهَ الْعَظِیْمَ 

Thursday, July 11, 2013

Ramadan (Malay Version) – Maher Zain

Ku menantimu
Saban waktu
Bangkit jiwaku
Kau suluh hatiku
Dengan sinar
Kudus kasihmu

Ku harap kan terus
Bersamamu selamanya

Ramadan, Ramadan
Ramadan di hati
Ramadan, Ramadan
Ku mohon usah pergi

Rahmat melimpah
Damainya ku rasakan
Ramadan bulan al-Quran
Mendidik jiwaku
Menyuburkan iman

Ku harap kan terus
Bersamamu selamanya

Ramadan, Ramadan
Ramadan di hati
Ramadan, Ramadan
Ku mohon usah pergi

Sememangnya kau ku nantikan
Hadirmu hidupkan suram di jiwaku
Dan ku berjanji
Akan ku teruskan
Semangatmu itu
Sepanjang hidupku
Oh Ramadan

Ramadan, Ramadan
Ramadan di hati
Ramadan, Ramadan
Ku mohon usah pergi

Tuesday, July 9, 2013

Hanya Aku - Hyper Act ( OST Teduhan Kasih)

Bersama janji kau sentuh rasa percaya
Hangat dinginmu mengundang rindu kecewa
Hanya aku dihuni sepi rasa kasihmu

Hanya ku yang mencari
Rembulan masih ada
Mungkin seketika
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
Hanya aku

Apakah mungkin berulang janji setia
Apa kan kekal ataupun menyambut duka
Dan dirimu di janji Sang Sempurna
Dan kecewa kini dipulih rasa kasihmu

Hanya ku yang mencari
Rembulan masih ada
Mungkin seketika
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
Hanya aku

Dihuni rasa rindu
Hanya ku yang mencari
Rembulan masih ada
Mungkin seketika
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu

Dingin rasa kasihmu
Bagai bintang bersemi
Rindu janji bicara
Kekal selamanya
Walau sekadar mimpi
Tak pernah ku peduli
Selamanya kan ku pasti merindui dirimu
Hanya aku...

Monday, June 24, 2013

Bisikan Rindu - Dayang Nurfaizah (OST Dahlia)

Dengarkan bisikan kalbuku
Sungguh besar mencintaimu
Rasakan rasakan rinduku
Yang dalam.. sedalam samudera


Korus
Mencintaimu, menyayangimu
Merindukanmu seumur hidupku
Tuhan kuatkanlah hati ini
Saat dia tinggalkan diriku sendiri

Walau pedih ini sungguh pedih
Akan ku relakan asalkan dia bahagia

Rasakan rasakan rinduku
Yang dalam sedalam samudera

Mencintaimu, menyayangimu
Merindukanmu seumur hidupku
Tuhan kuatkanlah hati ini
Saat dia tinggalkan diriku sendiri

Walau pedih ini sungguh pedih
Akan ku relakan asalkan dia bahagia

Tuhan kuatkanlah hati ini
Asalkan dia bahagia
Asalkan dia bahagia


Wednesday, April 3, 2013

Bersyukur Lebih Berat Daripada Bersabar.. Benarkah?



Firman Allah SWT di dalam sebuah Hadis Qudsi yang menyebut mengenai sifat syukur & sabar, iaitu terjemahannya;


“Kalau Aku uji kamu dengan kesusahan, kamu tidak mahu bersabar, dan kalau Aku uji kamu dengan nikmat, kamu tidak mahu bersyukur, maka nyahlah kamu dari bumi dan langit Allah ini dan pergilah cari Tuhan yang lain.”

Kalau kita perhatikan hidup manusia ini dengan teliti, kita akan dapati bahawa manusia ini sedetik pun tidak terlepas dari diuji. Manusia diuji dengan ujian kesusahan ataupun ujian nikmat yang silih berganti datangnya. Kemudian manusia dituntut supaya bersabar dalam menerima kesusahan serta bersyukur dalam menerima nikmat. Jadi, pada hakikatnya, apa sahaja pergolakan dan perubahan yang berlaku dalam hidup manusia ini, ia hanya mempunyai dua sifat atau dua bentuk. Sama ada ia ujian kesusahan atau ujian nikmat. Atas kedua-dua bentuk ujian ini, hati kita perlu menerimanya dengan betul, iaitu bersabar apabila menerima kesusahan dan bersyukur apabila dikurniakan nikmat.

Di antara kedua-dua tuntutan ini, sekali imbas kita lihat, bersabar itu lebih susah dan lebih berat untuk dipraktikkan.Ini kerana dalam bersabar, hati manusia perlu melalui kesusahan, keresahan, tekanan dan penderitaan. Emosi, fikiran dan ketenangan jiwa terganggu. Kebahagiaan hilang. Bersyukur pula, pada sekali imbas, nampak lebih senang dan mudah kerana hati manusia berada dalam keadaan tenang dan gembira; tidak ada tekanan atau penderitaan.

Apakah ini benar? Adakah bersyukur itu lebih mudah dari bersabar? Kalau benar kenapa tidak ramai orang yang mampu bersyukur? Kenapakah orang-orang yang benar-benar bersyukur itu sedikit sekali bilangannya. Kenapakah Allah ada berfirman di dalam Al Quran:

Maksudnya:



“Sedikit sekali dari hamba-hamba-Ku yang bersyukur.” (Surah As-Saba’: 13)

Bersyukur itu sebenarnya berperingkat-peringkat. Peringkat pertama adalah syukur yang hanya diucapkan dengan lidah tanpa hati dan perbuatan. Ramai orang, apabila mendapat nikmat, lantas mereka memuji Allah. Mereka ucapkan ‘Alhamdulillah’. Ini bersyukur cara biasa. Ramai yang boleh bersyukur dengan cara ini. Akan tetapi, kalau setakat ucapan sahaja, ia belum lagi dikira bersyukur yang sebenarnya. Kalau setakat ucapan sahaja, tetapi tuntutan tuntutan lain dalam bersyukur itu tidak dilaksanakan, maka ditakuti ucapan ‘Alhamdulillah’ itu hanyalah untuk mempermain- mainkan atau mempersendakan Allah sahaja.

Peringkat kedua  adalah syukur yang diucapkan dengan lidah dan dirasakan di dalam hati tanpa perbuatan syukur. Ramai juga orang, apabila menerima nikmat atau diselamatkan dari bala bencana, lantas mereka memuji Allah dan mengucapkan ‘Alhamdulillah’. Di samping itu hati mereka benar-benar merasakan Allahlah yang telah memberi mereka nikmat itu, atau Allahlah yang telah menjauhkan mereka dari bala bencana tersebut. Mereka diberi pahala kerana merasakan syukur itu di dalam hati mereka.

Adapun syukur yang sebenar itu ialah syukur yang diucapkan oleh lidah, yang dirasakan atau ditasdikkah di dalam hati, dan yang dilaksanakan dalam perbuatan. Di samping mengucapkan ‘Alhamdulillah’ dan di samping merasakan di hati bahawa Allahlah yang mengurniakan nikmat tersebut, nikmat itu mesti digunakan atau dikorbankan ke jalan Allah. Inilah hakikat kesyukuran yang sebenarnya.

Kalau kita kaya contohnya, kekayaan itu perlu digunakan ke jalan Allah untuk membantu fakir miskin, untuk jihad fisabilillah dan untuk kemaslahatan umat Islam keseluruhannya. Begitulah juga dengan segala bentuk nikmat Allah yang lain. Semuanya perlu dimanfaatkan ke jalan Allah untuk mendapat keredhaan-Nya. Firman Allah :

Maksudnya: 

“Kalau kamu bersyukur atas nikmat-nikmat-Ku, Aku akan tambah lagi nikmat-nikmat-Ku. Tetapi kalau kamu kufur nikmat, ingatlah sesungguhnya siksa-Ku amat pedih.” (Surah Ibrahim: 7)

Syukur seperti inilah yang Allah suka dan yang Allah mahu. Dia akan tambah lagi nikmat-Nya, untuk pulangkan balik apa yang dikorbankan ke jalan Allah itu.



Justeru itu, kita dapati dalam bersyukur itu ada tugas, ada kerja dan ada tanggungjawabnya iaitu kita terpaksa mengguna dan mengorbankan segala nikmatyang Allah kurniakan itu ke jalan Allah. Nikmat Allah itu perlu ditadbir, diurus dan digunakan pada jalan yang betul. Amat mudah bagi manusia lupa diri dan menggunakan nikmat Allah itu kepada jalan yang sia-sia atau lebih berat lagi kepada jalan maksiat. Kalau ini berlaku maka nikmat itu akan bertukar menjadi bala dan mendapat laknat daripada Allah.

Dalam bersabar, kita tidak ada kerja atau tanggungjawab tambahan selain dari menahan perasaan. Tidak ada bahaya menyalahgunakan nikmat kurniaan Tuhan. Apa yang perlu hanyalah menjaga dan mendidik hati supaya dapat menerima ketentuan Allah itu dan berbaik sangka dengan-Nya.

Barulah kita faham kenapa Allah berfirman bahawa sedikit sekali hamba-hamba-Nya yang bersyukur kerana bersyukur itu sendiri bukanlah suatu perkara yang mudah.

Fahamlah kita sekarang, bersyukur itu rupanya lebih berat dari bersabar.


Artikel ini dicedok  daripada baitulkasih.org.my. Terima kasih untuk artikel yang sangat bernas dan berguna.. 






Tuesday, April 2, 2013

Tipudaya Kafir Yahudi Berkenaan Makanan Sunnah Nabi SAW



Selama hari ini umat islam telah tertipu dan mengabaikan pemakanan sunnah nabi saw semata-mata percaya kepada kajian barat yang diputarbelitkan..  Berikut adalah tipudaya dan kelicikan orang kafir yahudi dalam usahanya melemahkan minda dan tubuh badan umat islam.. 


1. Kita diajar melalui hasil kajian dan buku terbitan barat bahawa kalau nak dapat Vitamin B dan menambah darah kita perlu makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.  Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi, kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam dan bahaya untuk dimakan.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir yahudi ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun dan sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) 

6 . Para kafir yahudi juga menghebahkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu, soya juga dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.


Pendek kata, keputusan di tangan kita.. kerana kita yang tentukan apa yang kita mahu makan.. So , berhati-hati memilih makanan dan jangan lagi terpedaya dengan tipu helah orang kafir yahudi nih.. Belum terlambat lagi untuk berubah.. ;)

Sabda Rasullulah:
 “Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil”

Nak ikut kafir yahudi ke nak ikut nabi kita?

Monday, March 25, 2013

♥ ♥ ♥ Kasih Padamu ♥ ♥ ♥




Rasulullah
Dalam sirahmu
Kutemu tulusnya cinta
Demi umatmu
Berkorban jiwa
Sehingga hujung nyawa

Kau diutus atas nama kebenaran
dengan fasih lidah beri penjelasan
Sabar dalam apa jua keadaan
Tak goyah dengan ranjau tekanan


Walau diri bisa menakluki takhta
Tetap rendah hati penuh sederhana
Segalanya demi Lillahi Ta'ala
Azimat yang berharga

Rasulullah
Dengan hikmahmu
Terpancar syiar agama
Mengubah gelap menjadi terang
Menghapus jahiliah

Rasulullah
Engkau tinggalkan semangat juang tertinggi 
Membina satu aqidah
Membangun iman
Bertahun di lapangan mujahadah

Sahih hadith dan Al-Quran
Menjadi sumber cahaya pedoman
Hanya itu yang kau wariskan
Akan selamat di dunia dan akhirat

Rasulullah
Terlalu Rindu
Padamu junjungan jiwa
Di dalam sunnah yang utama
Menyambungkan kasih denganmu

Rasulullah
Dalam sirahmu
Kutemu tulusnya cinta
Demi umatmu
Berkorban jiwa 
Sehingga hujung nyawa

Rasulullah
Dengan hikmahmu
Terpancar syiar agama
Mengubah gelap menjadi terang
Menghapus jahiliah

Ya Rasululluh... Ya HabibAllah
Pabila terkenangmu, mengalir air mataku..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...